CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sila Tekan Untuk Saya...♥♥. SAYANG KAMOO ♥♥

♥♥ Jejak Jari Kalian Untuk Saya Melawat ... ♥♥

Wednesday, April 7, 2010

M.A.R.A.H aka A.N.G.R.Y

Assalamualaikum...
Ishh...ak rase macam nak marah ne...
ak tak suke betul bila orang marah ak...
lagi lagi sebab kesalahan orang lain....
aku MARAH ne!!!http://www.emocutez.com
Cheh!!tak patut betul..nak marah pun ak bagitau kat orang...
huhu...

Sedang kepala ak berasap akibat marah ne..
tiba tiba ak terselak akhbar basi Berita Harian bertarikh 30 Januari 2010...
(sebab ak tgh susun paper lame mase tu..)
huhu...ak kalau tak selak skali lagi akhbar lelame ni tak sah ...

Ak terjumpa info mengenai Implikasi marah...
sesuai beno ngan keadaan ak yang tengah "panas" neh..
ak pun bace...

 8 Implikasi Marah

*.Dipulau masyarakat 


*.Punca pergaduhan


*.Mendatangkan konflik penceraian(kalau yqang dah kahwin)


*.Terdedah serangan penyakit kronik seperti darah tinggi dan sakit jantung


*.Murung dan tekanan perasaan


*.Hilang pekerjaan


*.Melakukan kesalahan penderaan


Mak aii...!!teruknyer implikasi marah ne...
Pastu ak baca lagi...
bagaimana meredakan kemarahan pulak...

5 Cara Meredakan Kemarahan

*.Ikuti latihan dan kegiatan sukan

(aku pun wat tarian zombi kejap...huhu)http://www.emocutez.com


*.Ubah diet pemakanan


*.minum secawan kopi


*.Berhenti merokok


*.Berfikiran positif


Oooo...begitu...
Kalau stakat berhenti merokok...ak no hal...
Coz ak bukan merokok pun...hihihi...

So kepada sesiapa tengah marah ataupun kaki marah marah...
hentikan la tabiat anda tu...
Lar...tanya kenape pulak...
Nak kena sakit jantung pada usia muda ke???
Tak nak kan...
Jadi amalkan lah hidup yang sihat serta jaga hubungan baik anda dengan orang sekeliling...
Akhir kate...nak hilang stress wat tarian poco poco
http://www.emocutez.com
(cube lar kalau reti...)
hehehe...Adioss...

0 246 menaip-naip...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...