CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sila Tekan Untuk Saya...♥♥. SAYANG KAMOO ♥♥

♥♥ Jejak Jari Kalian Untuk Saya Melawat ... ♥♥

Saturday, May 22, 2010

Langit Nan Cerah

Assalamualaikum....
ermmm...hari yang cerah beserta cuaca yang tak brape panas dan tak brape sejuk.....
erti kate lain kalau berjemur kat luar umah bolehla berpeluh...huhu...

Sape suke tengok langit?
Sape suke melenguhkan tengkuk mendongak ke langit pada malam hari semata mata untuk melihat bintang???

Baru baru ni ak ade mambaca satu buku....
biasalah...
ak kan sedikit rajin tuk membelek buku buku kat library tu...hehe

Lalu terjumpe satu perkara yang agak menarik bagi ak...

~Hikmah & Manfaat melihat langit...~


tengok langit bukan semata mata nak cari pelangi ke..
cari buruj ke...
Tapi terdapat beberapa manfaat bila kita memandang langit...


Orang2 arif & bijaksana mengtakan,ada 10 manfaat memandang langit...

*Check it out*
~mengurangkan kesedihan
~mengurangkan perasaan was was
~menghilangkan perasaan takut
~mengingat Allah
~dapat memancarkan pengagungan terhadap Allah dalam hati
~menghilangkan fikiran buruk
~memberi manfaat bagi orang yang hilang semangat
~menghiburkan hati orang yang sedang rindu
~menyenangkan hati orang yang sedang brcinta
~kiblat bagi orang2 yang berdoa...

see??? baguskan kalau tengok langit....
huhu...
Sekian....

0 246 menaip-naip...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...