CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sila Tekan Untuk Saya...♥♥. SAYANG KAMOO ♥♥

♥♥ Jejak Jari Kalian Untuk Saya Melawat ... ♥♥

Wednesday, March 5, 2014

Tragedi melalak sedunia.


Ye...
hari ni dalam sejarah
baru sejam pakai eye liner..
hilang teros lepas kene air mata,

Hari ke-2 masuk kerja,
terjadi pulak  tragedi melalak sedunia...
Kene marah depan orang ramai,
makcik buat muka saya dianiaya...
bajet ' saya wajar dikasihani'...

Syabas makcik,...dikau berjaya.

Tahan air mata dari menitik..
yess !! berjaya kesat semua dalam perjalanan menuju destinasi,
namun kantoi mata merah menyala..
masa tengok imej diri dalam lif.

Chisssssssssss !!!!
Tahan-dan terus tahan,..
air mata dari menitis lagi,
Tapi tak tahan sangat ak mencari  tandas dikesesakan orang ramai..
meminta ruang untuk bersendirian..
( Kononnya disitu..)

Disaat bertanya makcik guard,
dia pandang ak dengan seraut wajah pelik..
"awat auntie ??..tak pernah tengok orang menangis ker ???!!
nak je ak tanya soalan mcm, tu kat makcik tu tadi.
Tapi sebab takut keluar suara,
keluar sekali dengan air mata..
maka ak biarkan sahaja raut pelik makcik guard tersebut ..

Sebab pertanyaan tentang toilet ..
didengari pula sorang hamba Allah ..
mungkin terkesan mata ak yang masih memerah..
dengan pantasnya dia menunjukkan arah tempat yang ak ingin tujui..
tak sempat nak kata terima kasih, thank you..
ak terus berjalan dengan sepantas kilat ( sangat )....

Setengah jam berdiri..
pintu toilet setia menemani.
Mana taknya..mata masih merah lagi.
Pabila terkenang kembali tragedi melalak sedunia..
kembali ak menitiskan air mata..

Sambil tersedu-sedu,
sebab tahan air mata dlm Am*****..
Chiss..
ak dianiaya.

Takpe..
nasib kita berbeza-beza,
hari ni hari ak, esok lusa hari kau pasti kan dtg jua..
Tunggu sahaja..
balasan dari-Nya.

Ak tak nak minta..tapi ...
kalau kau ingat kau lkepas dari hukuman manusia, 
jangan lupa masih ada yang diatas sana..

Cekalkan diri dan hati..
perjalanan masih jauh lagi..
Ya..masih jauh lagi.

Untuk itu..
ak akan berusaha,
sedaya semampu ak..
untuk menahan cabaran dunia..'
yang ak sendiri pilih jalannya.

Macam menyesal pon ade..
Tapi sekarang yang mampu hanyalah....

Redho..

0 246 menaip-naip...:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...